Neočekivani problem na gradilištu Pelješkog mosta

Jedan od pilota zapeo je u tvrdoj vapnenačkoj stijeni, koja se morala minirati
TVD2___tema_dana_frame_39896.jpg.688x388_q85_crop_upscaleHRT

Na gradilištu Pelješkog mosta izvođači su naišli na neočekivan problem. Jedan od pilota zapeo je u tvrdoj vapnenačkoj stijeni, koja se morala minirati.

– Ovdje se radi o dosta složenom i opasnom poslu. Ti čelični piloti se velikim pneumatskim čekićem zabijaju u morsko dno, kroz te cijevi se ispumpava mulj i kamenje, a kasnije se tuda ulijeva beton, javlja HRT.

Jedan od pilota nije mogao probiti tvrdo vapnenačko dno te se iskrivio.

– Taj dio deformiranog dijela plašta treba sada ukloniti da bi stroj za bušenje mogao nastaviti radove – rekao je Jeroslav Šegedin, dipl. ing., glavni predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.

Uklanjanje dijela pilota eksplozivom obavlja ronilački tim specijaliziran za opasne poslove u velikim dubinama.

– Radna dubina nam je 49 metara i ronimo na trimix -rekao je Dalibor Tritarski, Ronilački stijeg podvodnih radova.

– Radi se o nizu ciljanih kumulativnih eksplozija kojima režemo taj dio deformiranog stupa – kaže njegov kolega Boran Martić.

Dio ronilačkog tima i naš je negdašnji rukometni reprezentativac Nikša Kaleb. Popularni Kina za Kineze od početka obavlja ronilačke poslove.

– Njima je važnije ovaj dio posla koji sada radimo nego nadimak ili prošla karijera – kaže Kaleb.

A to je u ovom slučaju otklanjanje neplaniranih problema kakvih ima na svakom velikom gradilištu. Kao što je ovdje na Pelješkom mostu problem s iskrivljenim pilotom. No, najveći problem onaj izazvan koronavirusom.

Kineske tvornice u kojime se proizvode dijelovi konstrukcije neko vrijeme nisu radile, a iz Kine još nisu došli ni specijalizirani zavarivači.

– Koji bi trebali raditi na okrupnjavanju same čelične konstrukcije mosta na spajanju segmenata i zbog toga se razmišlja da se u Hrvatskoj pronađu varioci u okviru nekog od brodogradilišta – kaže Šegedin.

Pristupne ceste na Pelješcu također se grade, no na svojoj dionici s radovima kasni grčki izvođač.

– Mislim da se sve to može na vrijeme stići i da će oni po mojim spoznajama ubrzati tako da će to sve biti u zadanim rokovima, uvjeren je Vedran Antunica – načelnik općine Ston.

Rok za završetak Pelješkog mosta je kraj srpnja sljedeće godine, a za pristupne ceste godinu dana poslije.

Aktualno
Hrvatska