Počelo uređenje istočne obale u Splitu vrijedno 42 milijuna kuna

Za 11 mjeseci Split bi trebao dobiti uređenu istočnu obalu na kojoj su danas svečano otvoreni radovi na rekonstrukciji i dogradnji Obale kneza Domagoja u Gradskoj luci, vrijedni više od 42 milijuna kuna.
Ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović rekao je da je uređenje istočne obale desetljetni san svih Splićana i otočana, a važnost tog projekta očituje se u činjenici da je taj dio obale izgrađen prije 150 godina, za vrijeme Austro-Ugarske.
– Uvjeren sam da je ovo samo početak revitalizacije ovog dijela našeg grada, odnosno istočne obale, a sljedeći zadaci su nam rješavanje prometnih ulaza i izlaza iz Gradske luke, te da olakšamo život našim sugrađanima i otocima, posebno stanovnicima Gradskog kotara Bačvice, posebno stanarima Jadranske ulice – rekao je Mihanović.
Istaknuo je da mu je istinska želja da splitska luka, kao i do sada, bude luka života te referentna točka grada, samo u boljemu, ljepšem i funkcionalnijem izdanju.
Predsjednik Vlade Andrej Plenković rekao je kako će taj projekt biti pravo osvježenje za Split te da će značiti iskorak u arhitektonskom i funkcionalnom smislu, a pomoći će i odvijanju prometa i kretanju ljudi na ugodniji i sigurniji način. Istaknuo je kako je činjenica da se projekt financira novcem iz Europske unije te novcem iz državnog proračuna poticajna u kontekstu šire politike Vlade i ima simbolično značenje, a to je renesansa hrvatske obale s dosadašnjim investicijama od 1,3 milijarde kuna.
– Na taj način smo brojnim projektima lučke i obalne infrastrukture, investicija u luke, ribarske luke pokrenuli brojne razvojne projekte diljem Jadrana i to je dokaz pomorske jadranske orijentacije Hrvatske i naše Vlade. Veselim se da za otprilike 11 mjeseci svi zajedno budemo ovdje, kada će ovaj projekt biti gotov i realiziran, a vizura istočne obale poprimiti sjaj kakav Split zaslužuje – poručio je premijer Plenković.
Kako je rečeno na predstavljanju projekta, dogradnja Obale kneza Domagoja trebala bi omogućiti širi putnički koridor i bolju protočnost putnika i pješaka. Omogućit će i funkcioniranje operativne obale za privez i odvez katamarana odvajanjem operativne obale na dio za privez, ukrcaj i iskrcaj, te opskrbu brodova od dijela koji je namijenjen putničkoj komunikaciji. Po projektu bi se zeleni pojas trebao odvojiti od operativne površine kojima prolaze automobili i kamioni za ukrcaj na trajekte.