Božo Skoko: Imotskom bi pored kuća za odmor duhan bio dodatna atrakcija

Božo Skoko održao zanimljivo predavanje u Imotskom
Božo Skoko u Imotskom

Po čemu je to Hrvatska prepoznatljiva u svijetu? Je li skorašnje uvođenje Eura za Hrvatsku dobro ili loše?, neka su od pitanja na koja je vrlo smisleno i razgovjetno odgovorio prof. dr. Božo Skoko u petak u Imotskom na predavanju „Hrvatska i EU – pozicioniranje i brending“, gdje se po pitanju posjete Imoćani baš i nisu proslavili.

–Od 1.siječnja Euro postaje naša valuta. Vječno pitanje da li ga uvesti ili ne? Samim uvođenjem postajemo jezgra EU, ne periferija. Ako gledamo financijski sam ulazak u EU nam se isplatio. Gotovo da nema mjesta u Hrvatskoj gdje EU nije financirala neki projekt. Nama svakako najpoznatiji je Pelješki most, kazao je Skoko iznoseći zanimljive podatke o tome što Hrvatska najviše izvozi, a što uvozi. Pa tako zahvaljujući mađarskom MOL-u najviše izvozimo naftu i naftne derivate, elektronske strojeve, aparate i uređaje te medicinske i farmacijske proizvode, dok najviše uvozimo opet naftu i automobile.

Skoko je tijekom večeri iznio prednosti i mane Europske unije, ali i imidž o tome kako postati drugome prepoznatljiv i biti drukčiji od drugih.

–Hrvatska kulturološki pripada Zapadu i o tome moramo voditi računa. U 21 stoljeću važna je karizma, ne veličina zemlje. Države danas traže da budu utjecajne. Ako ste ugledni, privući ćete investicije. Sve kreće od identiteta, o tome tko smo i što smo? Poželjan imidž za Hrvatsku bio bi da imamo: kulturu, baštinu, Luku Modrića, a ne samo ljepotu zemlje. Hrvatska je 16-ta najpoznatija zemlja na svijetu, po kvaliteti življenja smo 45-ti, po toleranciji 13-ti, sigurnosti 17-ti i EU članica s najmanje kriminala u susjedstvu, naveo je Skoko.

Iako pozdravlja rast sve većeg broja kuća za odmor u Imotskoj krajini, Skoko je poručio Imoćanima da trebaju poboljšati ponudu, ali i vratiti se nekim starim i dobro uhodanim poslovima po kojima su bili prepoznatljivi.

–Kada gledamo popularnost Hrvatske kao turističke destinacije onda vidimo da je Hrvatska pravi europski super brend. Popularnost raste, potraga za nečim autentičnim, izvornim, kontinuiranim raste i upravo zbog toga neće profitirati samo ona mjesta na otocima i obali već i ona u unutrašnjosti Hrvatske. Ljudi su za vrijeme pandemije tražili mjesta na osami, autentičnu kuhinju, smještaj u izoliranim kućama i to je jedan trend koji se nastavlja. Na tragu toga Imotski je zadnjih godina uspio napraviti golem iskorak kroz svoju turističku ponudu kuća za odmor jer u široj percepciji cijeli ovaj kraj uključujući Dalmatinsku Zagoru pa čak i Hercegovinu doživljava se nešto kao francuska provansa, ali još uvijek nedovoljno otkriveno, kaže profesor Skoko i nastavlja.

-Ono što sada slijedi u Imotskom jeste da se da jedna dodatna vrijednost, ne samo kroz smještaj već kroz vrijednost poljoprivrednih proizvoda, organske hrane, da ožive mitovi, legende, priče. Suvremeni turist brz je i pokretan, u stalnoj potrazi za nečim novim, a ovaj kraj je bogomdan kada govorimo o kulturnoj baštini, načinu života, legendama, mitovima. To sada treba upakirati suvremenom turistu da bi to kupio i uživao u tome, optimistično će Skoko.

Na pitanje trebaju li se Imoćani vratiti duhanu, Skoko sa smiješkom odgovara.

–To je svakako jedan od zaštitnih znakova i ako pogledamo kako se duhan ovdje radio da bi postigao visoku kvalitetu, to je onda nešto što nema nitko u svijetu. Kad bismo vidjeli malo više duhana kako se suši ispred starih kamenih kuća, to bi definitivno bila dodatna atrakcija, za kraj će razgovora profesor Božo Skoko.

TEKST: DARKO LONČAR
FOTO: IMOTSKI.IN

Događanja
Imotski