Konferencija o infrastrukturnom zamahu Županije: “Došlo je vrijeme za prometnu integraciju Splita!”

Na konferenciji o infrastrukturnom zamahu Splitsko-dalmatinske županije danas su zgradi Županije prezentirani veliki, dugo očekivani infrastrukturni projekti cestovnog i pomorskog prometa.
Prigodom prezentacije i svečanog potpisivanja ugovora o dodjeli sredstava za Županijske projekte, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je realizaciju i potvrdio osiguranu financijsku okosnicu svih planiranih projekata kojima bi se trebao riješiti prometni kolaps na području Splita i Županije,osobito u špici turističke sezone.
U pripremi projekta za buduće financijsko razdoblje EU infrastruktura u Dalmacije je na razini onoga što je do sada bio Pelješki most, kazao je ministar Butković, posebno istaknuvši ulaganje od 800 milijuna kuna u dalmatinske luke.
Veliki ‘kolač’ infrastrukturnih ulaganja koja će promijeniti prometnu sliku Dalmacije namijenjen je upravo Splitu.
– Sve je počelo na sjednici Vlade održane u Splitu u svibnju 2018. a sada smo već, zahvaljujući sinergiji svih uključenih, u konkretnim fazama realizacije. Došlo je konačno vrijeme da se Split integrira prometno – rekao je gradonačelnik Krstulović Opara.
Župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban željno očekuje trenutak kada će se napokon “pokrenu bageri i strojevi”.- Za samo 21. mjesec smo pokrenuli toliko aktivnosti, uz pomoć ministra i suradnika, a morate znati da dolaskom ove Vlade nije zatečen ni jedan papirić na našim stolovima, ni jedan projekt, ni jedan riješen problem – kazao je župan Boban.
Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, govorio je o aktualnim projektima na državnim cestama Splitsko-dalmatinske županije.
– Solinska Širina i Stobreč su dvije najzagušenije prometne točke. Vjerujem kako ćemo rekonstrukcijom Širine, izgradnjom zapadne rampe na Ulicu Domovinskog rata, izgradnjom Zagorskoga puta i stobrečkog dijela značajno poboljšati promet grada Splita – kazao je među ostalim.
Govorio je i o zahvatima koji su detaljno usuglašeni s razvojnih planovima grada, kao i dugo očekivanom master planu. Kazao je kako će poznata točka prometnog zagušenja – izlaz i ulaz u Split – dobiti dodatnu zapadnu rampu, vrijednu 36.8 milijuna kuna. Rampa će omogućiti prilaz Poljičkoj cesti s Ulice Zbora narodne garde, bez ulaza u čvor. Pokretanje nabave u ovom projektu se očekuje u listopadu ove godine.
Projekt povezivanja splitske gradske luke željeznicom s kolodvorom u Kopilici, o kojemu se govorilo i prošle godine, nametnuo se kao prioritet. Dalje bi se grad povezao sa svojom zrakoplovnom lukom u Kaštelima, što se planira provesti u tri faze.
Nakon uređenja privremenog autobusnog kolodvora u Kopilici, izgradila bi se nova željeznička stajališta: Dujmovača, Solin Širine, Sveti Kajo, Split Hrvatske bratske zajednice i Rudine. U posljednjoj bi se fazi projekta rekonstruirao Kolodvor Predgrađe (Kopilica), Kolodvor Split (Istočna obala) te izgradila nova željeznička pruga do Zračne luke Split ili grada Trogira, objavili su iz Grada Splita.