Konferencija o infrastrukturnom zamahu Županije: “Došlo je vrijeme za prometnu integraciju Splita!”

Na konferenciji o infrastrukturnom zamahu Splitsko-dalmatinske županije danas su zgradi Županije prezentirani veliki, dugo očekivani infrastrukturni projekti cestovnog i pomorskog prometa
480270c2558EDNthumbimg-DSC_4895

Na konferenciji o infrastrukturnom zamahu Splitsko-dalmatinske županije danas su zgradi Županije prezentirani veliki, dugo očekivani infrastrukturni projekti cestovnog i pomorskog prometa.

Prigodom prezentacije i svečanog potpisivanja ugovora o dodjeli sredstava za Županijske projekte, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je realizaciju i potvrdio osiguranu financijsku okosnicu svih planiranih projekata kojima bi se trebao riješiti prometni kolaps na području Splita i Županije,osobito u špici turističke sezone.

U pripremi projekta za buduće financijsko razdoblje EU infrastruktura u Dalmacije je na razini onoga što je do sada bio Pelješki most, kazao je ministar Butković, posebno istaknuvši ulaganje od 800 milijuna kuna u dalmatinske luke.

Veliki ‘kolač’ infrastrukturnih ulaganja koja će promijeniti prometnu sliku Dalmacije namijenjen je upravo Splitu.

– Sve je počelo na sjednici Vlade održane u Splitu u svibnju 2018. a sada smo već, zahvaljujući sinergiji svih uključenih, u konkretnim fazama realizacije. Došlo je konačno vrijeme da se Split integrira prometno – rekao je gradonačelnik Krstulović Opara.

Župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban željno očekuje trenutak kada će se napokon “pokrenu bageri i strojevi”.- Za samo 21. mjesec smo pokrenuli toliko aktivnosti, uz pomoć ministra i suradnika, a morate znati da dolaskom ove Vlade nije zatečen ni jedan papirić na našim stolovima, ni jedan projekt, ni jedan riješen problem – kazao je župan Boban.

Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, govorio je o aktualnim projektima na državnim cestama Splitsko-dalmatinske županije.

– Solinska Širina i Stobreč su dvije najzagušenije prometne točke. Vjerujem kako ćemo rekonstrukcijom Širine, izgradnjom zapadne rampe na Ulicu Domovinskog rata, izgradnjom Zagorskoga puta i stobrečkog dijela značajno poboljšati promet grada Splita – kazao je među ostalim.

Govorio je i o zahvatima koji su detaljno usuglašeni s razvojnih planovima grada, kao i dugo očekivanom master planu. Kazao je kako će poznata točka prometnog zagušenja – izlaz i ulaz u Split – dobiti dodatnu zapadnu rampu, vrijednu 36.8 milijuna kuna. Rampa će omogućiti prilaz Poljičkoj cesti s Ulice Zbora narodne garde, bez ulaza u čvor. Pokretanje nabave u ovom projektu se očekuje u listopadu ove godine.

Projekt povezivanja splitske gradske luke željeznicom s kolodvorom u Kopilici, o kojemu se govorilo i prošle godine, nametnuo se kao prioritet. Dalje bi se grad povezao sa svojom zrakoplovnom lukom u Kaštelima, što se planira provesti u tri faze.

Nakon uređenja privremenog autobusnog kolodvora u Kopilici, izgradila bi se nova željeznička stajališta: Dujmovača, Solin Širine, Sveti Kajo, Split Hrvatske bratske zajednice i Rudine. U posljednjoj bi se fazi projekta rekonstruirao Kolodvor Predgrađe (Kopilica), Kolodvor Split (Istočna obala) te izgradila nova željeznička pruga do Zračne luke Split ili grada Trogira, objavili su iz Grada Splita.

Split