Odron na gradilištu obilaznice Omiša, uhodava se i brodski prijevoz putnika

Tijekom ovih dana će se "probati” kako ide prijevoz putnika brodicama s jedne na drugu obalu rijeke, jer će brodice od subote biti jedina poveznica zaleđa s gradom
Pogled na gradilište tunela Komorjak sjever na omiškoj zaobilazniciIvo Cagalj/PIXSELL

Zahuktavaju se napokon radovi na izgradnji obilaznice Omiša, pa će se sve do petka povremeno zatvarati državna prometnica koja od Jadranske magistrale i Zakučca, kroz kanjon Cetine vodi prema Naklicama, Gatima i dalje prema Poljicima, ali i spoju s autocestom kod Blata na Cetini, javlja Slobodna Dalmacija.

Naime, tvrtka Hrvatske ceste, investitor ovog važnog projekta koji bi trebao osloboditi Omiš okova desetljetnih prometnih gužvi, tijekom ovih dana će “probati” kako ide prijevoz putnika brodicama s jedne na drugu obalu rijeke, jer će brodice od subote biti jedina poveznica zaleđa s gradom kojem taj kraj administrativno pripada. No, dok se jutros uhodavao brodski prijevoz i pristanišni pontoni s obje strane Cetine privodili svrsi, “javio” se odron na samom gradilištu.

Kliznuo je i urušio se privremeni zemljani pokos na zapadnoj strani kanjona, na trasi ceste koja će voditi od Naklica prema Omišu. Riječ je o predusjeku na ulazu u gradilište tunela kroz brdo Komorjak iz kojeg bi vozila trebala “izbiti” na planirani most preko Cetine. Samo se s brda “spustio” betonski pokrov zemljanog usjeka, dug 50-ak metara i visok više od 10 metara.

– Klizanje pokosa nije ništa neuobičajeno na otvorenim dijelovima gradilišta tijekom izvedbe radova. Nije bilo ugroze ni za radnike, ni za strojeve, nitko nije ozlijeđen, ništa nije uništeno – tvrdi Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.

Kako javlja Slobodna Dalmacija, obavit će se sanacija tog očito nestabilnog pokosa, a usporedno s tim, kada se zatvori kompletan prolaz postojećom cestom koja vodi desnom, zapadnom obalom kanjona Cetine, radit će se na sigurnosti kamene litice. Najprije treba zaštiti cestu od oštećenja prilikom radova, odnosno od eventualnih padova gromada na prometnicu koja će i nakon obilaznice ostati u funkciji kao jedina poveznica središta Omiša s mjestima nekadašnje Poljičke republike.

Budući da postoji mogućnost da blokovi padnu na državnu cestu u čijim se temeljima nalaze energetski kabeli te magistralni vodovod kojim se opskrbljuje šire omiško područje i otoci Brač, Šolta i Hvar, pa treba sve te instalacije zaštititi.

Slijede radovi na gradilištu gdje će na kratkom potezu biti izgrađena nova cesta, pa tunel od 600 metara, a zatim i most nad Cetinom, dug 215 metara, koji će povezivati dva tunela, preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice, te ceste i križanja na serpentini.

Dodatno, izvođač u okviru istoga obuhvata ugovora treba dovršiti i 2500 metara ranije izgrađene ceste s dva tunela i križanjem na državnu cestu koji se nalaze na istočnom ulazu u Omiš, onom iz smjera Makarske. Sve u vrijednosti većoj od 200 milijuna kuna, a završetak svih radova predviđen je za rujan 2022. godine.

Omiš