Predstavljen vlak kojim se mogu prevoziti bicikli

U pogon pušten vlak koji će omogućiti multimodalni prijevoz putnika i bicikala te pružiti dodatnu uslugu stanovništvu i gostima
Pula: Na željeničkom kolodvoru predstavljen je vlak za prijevoz putnika s biciklimaSrecko Niketic/PIXSELL

Novouređeni vlak koji omogućuje prijevoz bicikala od Pule do Buzeta, čime se potiče razvoj koncepta „Istra bike and train“ u sklopu europskog projekta ICARUS, predstavljen je na konferenciji za novinare na željezničkom kolodvoru u Puli.

Izrazivši zadovoljstvo što je danas pušten u pogon vlak koji će omogućiti multimodalni prijevoz putnika i bicikala te pružiti dodatnu uslugu stanovništvu i gostima, istarski župan Boris Miletić rekao je kako se zahvaljujući vlaku Pula i Buzet povezuju tako da građani mogu ponijeti bicikl, otići u unutrašnjost Istre, provesti lijep dan i vratiti se kući.

-Ono što se danas potiče diljem svijeta, a posebice u Europi su zelena tranzicija i smanjenje stakleničkih plinova, a bicikl je sigurno jedno od ekološki najprihvatljivijih prijevoznih sredstva- istaknuo je župan Miletić i podsjetio da je IDA (Istarska razvojna agencija) prva razvojna agencija u Hrvatskoj koja je dosad uspješno provela 50 europskih projekata vrijednih 500 milijuna kuna.

Direktor IDA-e Boris Sabatti istaknuo je da je na inicijativu te agencije pokrenuta suradnja s HŽ Putničkim prijevozom kako bi se iz tog projekta izvukao maksimum za Istarsku županiju te otvorila aktualna tema obnove istarske željeznice radi unaprjeđenja usluga i opreme za putnike koji Istrom putuju biciklom.

Predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je kako su se u sklopu projekta ICARUS uspostavili temelji suradnje za daljnji razvoj željeznice u Istri.

Ukić: Do kraja 2023. nabava 30 novih elektromotornih vlakova

-Integracijom ekoloških oblika prijevoza nastoje se promijeniti navike putnika te i na taj način pridonijeti smanjenju onečišćenja okoliša i ciljevima Europskoga zelenog plana- rekao je Ukić i dodao kako tome pridonosi i nabava novih vlakova.

Istaknuo je da će u prometu do kraja 2023. biti još trideset novih elektromotornih vlakova koji se dijelom sufinanciraju iz europskih fondova. Ujedno, kako je najavio, u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti HŽ Putnički prijevoz nabavit će se dva prototipa baterijskih vlakova.

-Uz to, u sklopu Operativnog programa ‘Konkurentnost i kohezija’ izrađuje se studija za nabavu novih vlakova za neelektrificirane pruge, a nakon realizacije te nabave novi vlakovi vozit će i na istarskom području do 2027. godine- zaključio je Ukić.

HDZ-ov saborski zastupnik Anton Kliman podsjetio je da su Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura potpisali ugovor o ‘skriningu’, to jest analizi cijele trase pruge od Pule do granice sa Slovenijom. Po njegovim riječima, upravo se čeka raspisivanje javnog natječaja za analizu, vrijednog šest milijuna kuna, kako bi se pronašlo najbolje moguće rješenje za elektrifikaciju cijele trase pruge i rekonstrukciju istarske pruge, za koju vjeruje da će biti “ključan ekološki pravac” za razvoj gospodarstva Istre.

Svrha projekta ICARUS, vrijednog 16,5 milijuna kuna, u kojem IDA sudjeluje s 1,4 milijuna u sklopu programa Interreg V-A Italija-Hrvatska, jest poboljšati kvalitetu i sigurnost te ekološku održivost pomorskih i obalnih prijevoznih usluga promičući multimodalnost u programskom području Hrvatske i Italije. Projekt traje do kraja 2021. godine, a do tada će se promicati i koncept “Istra bike and train”.

Aktualno
Hrvatska