Prihodi pali do 50 posto: Čak i bogati turisti kuhaju doma, osjećaju se prevareno!
Gosti su nas zaobišli ovog ljeta, a i oni koji su stigli manje troše jer su shvatili da ih “deremo” cijenama. Nismo skupi, nego smo precijenjeni, cijene su posebno visoke u restoranima i trgovinama, a gosti to vide i pitanje je kako će se ponašati iduće godine.
Prve neslužbene brojke za srpanj kažu da je u Hrvatskoj zabilježeno oko pet posto manje dolazaka stranih turista, s tim da je s njemačkog, nama najvažnijeg emitivnog tržišta, stiglo gotovo deset posto manje turista nego lani u srpnju, što je brojka koja turističke djelatnike najviše zabrinjava. Istodobno iz Udruženja ugostitelja Hrvatske gospodarske komore pristižu brojke o padu prometa u ugostiteljskim objektima na Jadranu.
Brojke su na obali puno niže od prosjeka Hrvatske i sve to znači da su nam naši najvjerniji odmorišni gosti, koji dolaze u Hrvatsku na more, podbacili.
– Nije to tako strašno, nekoliko postotaka gore ili dolje, ionako pričamo da nam ne treba rast u sezoni, ali ipak treba voditi računa o tome što se događa s njemačkim tržištem, koje je teško nadoknaditi. Vjerujem da će i službena statistika potvrditi da nikakvih problema nemaju oni koji imaju visoku kvalitetu i vrijednost za novac, kaže za Jutarnji list sugovornik koji je godinama u branši.
Fiskalizacija Porezne uprave kaže da je u srpnju ove godine iznos računa u ugostiteljskim objektima šest posto veći u odnosu na lanjski, uz 17 posto više izdanih računa. Osim što ove brojke pokazuju da turisti troše manje nego lani, Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostitelja, otkriva da su brojke od ovog prosjeka znatno lošije na obali.
Tabak smatra da goste nisu rastjerale visoke cijene, koje su i dalje niže od onih u Njemačkoj i Italiji, nego su za pad potrošnje krivi loša situacija i pad standarda.