Spojen most Cetina

Njime će se moći voziti od jeseni
Fotografije iz zraka sa svečanosti spajanja mosta preko CetineMatko Begovic/PIXSELL

Most Cetina preko kanjona rijeke Cetine u Omišu danas je spojen, a očekuje se da će se njime moći voziti od jeseni.

Most je duljine 224,45 metra i dio je projekta izgradnje obilaznice Omiša. Nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije. Vrijednost radova je 23,16 milijuna eura, a riječ je o projektu čija će realizacija doprinijeti prometnom rasterećenju gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi. Radove na mostu izveo je Strabag, a projektant je Veljko Prpić iz Inženjerskog projektnog zavoda.

Na spajanju je bio premijer Andrej Plenković koji je izjavio da je spajanje mosta Cetina “dobra stvar za Omiš, Dalmaciju i Splitsko-dalmatinsku županiju” te kako vjeruje da će obilaznica Omiša biti dovršen do jeseni i da će se tada mostom moći i voziti. Most je, kako je rekao, ključan objekt na budućoj cesti Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš, koja će biti ključna za rasterećenje prometa Jadranskom magistralom, posebno tijekom ljetne turističke špice.

-Most Cetina još je jedan doprinos investicijama u cestovnu infrastrukturu u Hrvatskoj- rekao je Plenković i podsjetio na druge veće prometne projekte, kao što je autocestovno povezivanje Baranje s mrežom autocesta, cesta D403 u Rijeci, izgradnja druge cijevi tunela Učka i autocesta Lekenik – Sisak – Petrinja.

Premijer nije htio iznositi datum završetka kompletne prometnice od Solina do Omiša, jer to ovisi o javnim nabavama i natječajima, no rekao je da će dio od Makarske do Omiša biti gotov do jeseni

-Ideja je vlade da to ide što brže- dodao je.

Smatra da je Omiš izgradnjom mosta Cetina dobio dodatnu vrijednost.

-Ovaj projekt je prekrasan, on na neki način oplemenjuje vizuru kanala Cetine- rekao je.

Most Cetina jedan je od najzahtjevnijih građevinskih pothvata u Hrvatskoj u više od 30 godina. Treći je dio dionice Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš, a nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranje i postavljanje burobrana. Četvrti dio također je već u izgradnji, riječ je o dionici dugoj tek nešto manje od tri kilometra, odnosno o spoju ceste na državnu cestu DC8. Ugovorni rok završetka svih građevinskih radova je 30. lipnja ove godine, a u Hrvatskim cestama očekuju da će dionica biti u prometu najesen ove godine.

Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi rat – Omiš. Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš je jedna od faza tog projekta. Investicija je na procijenjena na 2,44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 kilometara.

Događanja
Omiš