Vile s bazenima lansirale Imotski među nove turističke hit destinacije, a mogle bi spasiti i sezonu nakon korone

Prema analizi podataka o turizmu Državnog zavoda za statistiku, pokazalo se da je kontinentalni turizam lani doživio pravi boom, a od dalmatinskih gradova najveće otkriće je Grad Imotski, u kojemu je lani tako zabilježeno 30 posto više turističkih noćenja, dok je dolazaka bilo 16 posto više u odnosu na 2018. godinu
imotski-turizam-1024×675gradonačelnik.hr

Prema analizi podataka o turizmu Državnog zavoda za statistiku, pokazalo se da je kontinentalni turizam lani doživio pravi boom, a od dalmatinskih gradova najveće otkriće je Grad Imotski, u kojemu je lani tako zabilježeno 30 posto više turističkih noćenja, dok je dolazaka bilo 16 posto više u odnosu na 2018. godinu.

– Dobri turistički rezultati produkt su dugotrajnoga rada i osluškivanja želja i potreba turista. Svakako da smo ponosni na ono što su napravili naši iznajmljivači te na našu suradnju s njima. Svjesni smo da će ova sezona biti po mnogočemu drugačija od prethodnih. Pratimo sve ono što se događa kod nas i u svijetu i ponašat ćemo se prema tome. Ipak, moram izraziti optimizam kada je u pitanju turizam u Imotskom i Imotskoj krajini. Naime, mnogi sada stavljaju naglasak na kuće za odmor s bazenima, kao mjesta na kojima je lako poštivati epidemiološke mjere, a upravo je naš kraj poznat po kućama za odmor s bazenima. Nadam se da će se situacija što prije normalizirati te da će uskoro početi pristizati gosti i kod nas i na obalu. Što se tiče proračuna, Grad Imotski će, kao i u dosadašnjim situacijama, odgovorno postupati prema novcu. Ne želim prejudicirati o konkretnim brojkama jer je teško donositi bilo kakve ocjene i projekcije, ali turizam, poduzetništvo, poljoprivreda te demografija i socijalna politika naši su prioriteti, pa ćemo i dalje podupirati sve kvalitetne razvojne ideje i projekte – rekao je gradonačelnik Ivan Budalić.

Prije četiri godine Imotska krajina bila je i najuspješnija po povlačenju sredstava za unaprjeđenje turističke infrastrukture i sadržaja te je na području Krajine gradnja obiteljskih kuća za odmor prepoznata kao ključna stavka za produženje i uspjeh turističke sezone, a vlasnici kuća su za gradnju bazena dobivali od 40 tisuća kuna poticaja. Obiteljske kuće za odmor zapravo su luksuzne vile s bazenima kojih na području cijele Imotske krajine ima dvjestotinjak.

Kako bi se povećali prihodi lokalnim samoupravama Imotske krajine i olakšala realizacija zajedničkih turističkih projekata, prije dvije godine, inicijativom TZ Imotski i lokalnih samouprava ostalih osam općina, osnovana Turistička zajednica Imotske krajine, Imota. Tako je jedan od trenutno najvećih zajedničkih projekata gradnja biciklističke staze, vrijedna 200 tisuća kuna koja se oprema i klupama, a tu je i gradnja Vidikovca na Topani za što je osigurano 140 tisuća kuna.

Tada je predstavljen i strateški plan razvoja turizma Imotske krajine u razdoblju od 6 godina s ciljem turističkog unaprjeđenja područja Krajine te adekvatnijeg pozicioniranja na tržištu. Neke od istaknutijih stavki strateškog razvoja turizma Imotske krajine koje imaju snažan potencijal razvoja su seoski i eko turizam.

Seoski turizam u Krajini može biti privlačan zahvaljujući ruralnom krajoliku i tradicionalnijem i mirnijem načinu života. Upravo su zbog ove vrste turizma ključni objekti poput obiteljskih kuća za odmor, pansiona, bed&breakfast ponuda itd. Eko turizam također ima snažan tržišni potencijal na imotskom području s obzirom da je ono obilježeno znatnom bio raznolikošću, a ljubitelje „prirodnijih“ i ne tipično luksuznih turističkih ponuda, upravo to i privlači.

Svjetski poznato Crveno i Modro jezero u Imotskom pravi su primjer prirodne eko atrakcije, a 2022. godine postaju i Geo park pod zaštitom UNESCO-a. Nadalje, tu su i prilike za razvijanje ribolovnih sadržaja, ciklo turizma, pješačenja, lova, promocije vina te kulturne baštine i raznih manifestacija.

Iako je razvoj turističkih sadržaja i ponuda Imotske krajine još uvijek uglavnom u početnoj i razvojnoj fazi, napravljeni su značajni iskoraci kojima svjedoče i rekordni dolasci i noćenja stranih i domaćih turista. Značajna stavka upravo je uspostavljanje zajedničke Turističke zajednice koja je ključan korak ka tržišnoj valorizaciji te turističkom brendiranju i prepoznatljivosti, prenosi gradonačelnik.hr.

Imotski